21.07.2018

Skrevet d. 21.7.18.

Min elskede kære lille Kone!

Min bedste Søndagsmorgenhilsen. Er nu lige kommen ud af Sengen har drukket Kaffe og gort Toilette. Haaret vandkæmmet Skæget opsat til Øjnene, Tænderne og Nejlene skinner som Perler. Lusefri er jeg ogsaa, en splinter ny Trøje og derunder en skinnende Skjorte saa du min Elskede kunde godt komme da jeg er lekker at tage ved, løber VAndet dig ikke til Tænderne? men med min Bolig er der ikke meget at prale af det er en Kjelder under en Ruinhob. Huset er brendt af og Murene nedskudt, mit paa denne Ruin ser du et mørkt Hul ned i Hullet fører en rund Trappe naar du stiger ned i Dybet naar du ned i vor Bolig, et stort Kjelder med velvede Mur, til højre staar Korporalens Seng, og tænk dig bare, en velbeholden Springfedermadratse, som Hovepude Tornisteren som Underdyne Feltstykket, som Dyne et uldent Dække. Ved Hovedenden hænger Gasmasken, Staalhelmen og Koppelet, rede til at henge det om ved en mulig Alarm da vi altid ligger paa springende Fod, lidt længere til bage til Højre og Venstre ligger 8 Mand paa Britsherne. I Aften gaar vi for og løser af i første Linie, hvor vi bliver liggende i 8 Dage saa kommer vi tilbage Artilleribeskyttelsesstillingen, i 8 Dage, og derfra atter tilbage i Ro til Proyart eller her i Bayonvillers, dog haabentlig bliver vi afløst i Divisionen inden den Tid, Tommi skal have sendt et flyveskrift over, at naar den 109 I.D. ikke snart bliver afløst saa vil han løse os af. -
Forleden var jeg altsaa henne at besøge Andreas Grevsen i Cappy, de var jo nu bleven afløst og laa nu der i Ro, han var sund og rask, munter og godt ved det, da jeg kom derhen var han lige gaaet til Tjenste, og jeg motte saa vente til han kom tilbage (l Time) og jeg saa paa ham at han glædede sig over mit Besøg, vi havde ogsaa en rar Eftermiddag sammen. Vort Samtaleemne var jo mest eder i Kære derhjemme og gamle Minder fra den Tid vi var sammen i Ravit. Natten blev ingenlunde en rolig Nat da vi hen kl ½ 3 blev alarmeret og per Last Auto gik det til Fronten dog vi blev ikke brugt, anderledes er det vist gaaet Andreas, da det var i deres gamle Stilling Fjenden var brudt ind og de har mottet gjøre et Modangreb og som jeg har hørt bleven vist tilbage. - Min hjærteligste Tak for Pakken No 18 med Skinke og Flesk ogsaa for Brevene fra Quorp du har jo havdt det rart der, nu er du jo vist atter derhjemme i Ravit, jeg har ogsaa havdt Brev fra P. Bruhn og N. Callesen som har glædet mig vil du være saa venlig og sende mig Vask, jeg sender her til at vaske, ellers har jeg det godt er sund og rask og haaber det samme om dig min Elskede. Siste Aar om denne Tid da havde vi skjønnere Dage, Hvedebrødsdagene de vare skjønne men korte. Kærlig Hilsen og Kys sender dig din tro hengivne Mand Georg Knudsen.

0 kommentarer: