27.01.2008

Piasong d. 27.1.15.

Min elskede Mie!

Frygt ikke, thi jeg har gjenløst dig, jeg har kaldet dig ved Navn du er min. Ja kære Mie, dette Ord gav Herren mig den anden Dag da der kom tvylende Tanker op i mit Hjerte om jeg ogsaa var hans om jeg ogsaa var rede til at møde ham naar jeg skulde stedes for hans Domstol, og du kan tænke dig kære Mie at mit Hjerte blev trøstet, og frimodig. O hvilken stor og herlig Frelse; vi har at ty til i Anfeg­telsens Timer. Det er en farlig Hjørne vi er kommet i den kaldes, Hexenkessel, det er en Kile der er dreven in i den Fjendlige Linie. Krigen er helt anderledes som i førstningen, da gik det altid fremad, nu sidder alt saa fast forskanset, i Skyttergravene. Kuglerne er vi tæmmelig sikre for, men Minerne og Granaterne dem er vi prisgivne, dog kære Mie derfor maa du ikke blive bange, vi har en Herre som alting magter og ham vil vi overgive os helt til, saa er man saa forunderlig tryg. Ellers er jeg sund og rask og kan let gjøre min Tjeneste. I Dag er det Kaiserens Fødselsdag, men det vil vi vel ikke faa meget at mærke hær. Gud velsigne ham og give ham stor Frimodighed. Du maa undskylde mit smukke Skrivepapir, det er jo Krig, jeg vil sende dig mine Dagbogs Fortejnelse, da vi ikke maa beholde dem ved os, for naar vi skulde falde i Fjendens Hænder, kunde de være dem til nytte. Post kan jeg vel ikke vente i denne Maanet, haaber at du og alle derhjemme har det godt, giv min Adr til dem der vil skrive til mig, et Brev er kjærkommen. Saa min kærligste Hilsen, Din Georg.

Husk at sende Brevpapir med, for det er knap hær.



Frygt ikke, thi jeg har gjenløst dig, jeg har kaldet dig ved Navn du er min er et citat fra

0 kommentarer: