11.02.2009

Eiche d. 11.2.16.

Kære elskede Mie!

Her kan du see hvad jeg gjør af lauter lange Weile*, kan du lide det, jeg tænker det nesten da du dog er meget patriotisk og stammer af en god gammel tysk Fami­lie, du min kære lille stolte Pige, som der siges om dig, jeg kan nok tænke mig at du morer dig derover, jeg ogsaa, Stoltheden har jeg rigtignok ikke fundet hos dig jeg tror den ligger mere for mig, og jeg har tænkt det mosatte om dig, da jeg i mangt og meget havde tænkt mig dig lidt mere stolt, jeg tror nesten jeg ved hvad der nu kommer i dit neste Brev? dog jeg glæder mig til dig, og er stolt af at du er min søde lille underdanige Brud, som jeg merker elsker mig saa meget og vil gjerne gjøre alt for mig, om det og var at vaske mine Fødder, som Cille!! Tak for Brevet med Kirkebladet og Seddelen, jeg kan ikke begribe at mine Breve er saa lenge undervejs da jeg dog har dine paa neste Dag, jeg kan ikke gjore no­get derfor saa du maa besvære dig hos Posten, fra Felten er Brevene kun 3 Dage undervejs hertil. Togforbindelsen er bædre hjemmefra hertil, som herfra og hjem, deri ligger Grunden vist at du maa vente saa længe. Nu skal jeg til og pusse mine Sager lidt da jeg sikkert kommer paa Vagt Morgen, jeg har ogsaa lige skreven 3 Kort, 1 til Gim, 1 til Peter Andresen og 1 til Emilie, saa jeg har dog været flit­tig i Dag, i Eftermiddag har jeg havdt Opsyn i Kulkjælderen ved Brendehugningen hvor der arbeider 4 Mand med Save og Økse, men de huggede rigtignok ikke mere en du kunde have i dit Forklæde, du siger vist at de har været dovne, dog de mente at de havde været meget flittige. Saa en kærlig Hilsen fra din tro hengivne Georg.


* Indsat lille bånd i de tyske farver.

0 kommentarer: