30.08.2016

Rusland d. 30.8.16.

Kære lille Mie!

I Morgentimen et par Ord til dig. Jeg har lige faaet min Dovre, Smorrebrød med Skinke og Appetitsild, du kan tro det smager godt igaar Aftes havde jeg opstugede Kartofler, stegt i dit Flesk til Aftenmad, saa du kan da see min kære Mie at jeg ikke har det saa daarlig i denne Tid. Kantinen har ogsaa været her i den siste Tid, jeg har kjøbt for 8 M Chokolade 3 M henkogte Plommer 4 M Marmelade 10 M Vin 2 M Cigarer, og mange Smaating men det holder ikke lenge, da det ikke giver meget for Pengene dog dem reiner vi ikke meget da det er sjelden at vi kan kjøbe noget, og vi derfor har nok af dem, jeg faar i Lønning 6,30 hver 10 Dag det samler dog til med Tiden. Jeg tror jeg faar det bedre som du, da vi hver anden Dag faar Vin udleveret, du drikker nok ikke Vin til daglig? en Flaske Sauerbrunnenwasser faar vi ogsaa hveranden Dag, og Marmelade eller Leverpølse i Doser eller Büchsenschmalz eller Ost, eller Smør, skade at det alt kun er saa lidt, da det mest kun rekker til 2-3 Skiver Brød, og det skal være for 2 Dage, dog bedre som ingenting, naar det er fortæret saa bliver der spist Klapstullen mit Brott, det er to Skiver Brød med en tynd Skive som markerer Smør eller Pølse imellem, du kan jo prøve Resepten og see om det smager, her er Humoren sommetider storartet derved. Untffz Jassoig siger lige! det er slet ikke saa slem der behøves blot en god Villie dertil,

Jeg leer derved at jeg nesten ikke kan skrive, jeg tænker ogsaa at du morer dig derover? Du har nok travlt i denne Tid da jeg ikke hører fra dig i de siste Dage, dog jeg ved nok hvad en Husmoder har at gjøre i Høsttiden, altsaa er du undskyldt. Det glæder mig at du faar en Kone til Hjælp saa er du dog ude af Klæmmen moske en del bedre som Pigen du havde. Ja kære Mie, Herren lægger dog alt tilrette for os ja han gjør alt saare vel og vi maa med undrende Tak tilbede ham. Lover den Herre som alting saa vel for os mager. Naa skal jeg have Mellemmad og saa hen at sove, derfor vil jeg slutte med de kærligste Hilsener og Kys Din egen Georg.

Hilsen til alle kære derhjemme i Quorp.



Büchsenschmalz: direkte oversat dåsefedt.

Lyt til "Lover den Herre"

Hvor er Georg? Se noten den 27.6.16.

0 kommentarer: